2008/03/02

de wolf en doodkapje






















het doet me deugd, dat je als rechtgeaarde dochter zo bezorgd bent om je moeder te verliezen, en dat je mij de eer toedicht om dat voor jou te verwezenlijken. na één en twintig jaartjes lijkt mij dit een volwassen gedachte, zeker na het diepgaande telefoongesprek, dat ik met jou mocht hebben in het recente verleden. ik was van plan om je moeder de dag van haar leven te bezorgen en ik dacht aan de biesbosch als locatie, tenminste als je daarmee akkoord bent. de mogelijkheden aldaar zijn immers legio. ik vond het ideetje van jouw willem uit de fillem van hannibal ook wel aanspreken, tenslotte heb ik daar de opleiding voor gehad. ik vond zijn analyse messcherp, maar ik kies toch liever voor mijn eerste plan. je moet nu nog even je zenuwen bedwingen en denk eraan, dat je de politie pas zondagochtend belt, omdat je je ongerust maakt over het feit, dat je moeder nog niet is thuisgekomen en niets van zich heeft laten horen. ps: heb je het geld al op de bank gezet, zoals afgesproken?

uit moderne sp®ookjes: de wolf en doodkapje