2007/04/06

fred postscriptum


de crematie van fred engels was enigszins komiek (fred upstairs ipv astair). deze vond plaats bij het overlevings-verzekeringsbedrijf dela met de optie van een niet zo katholieke begrafenismis, opgedragen door een vrolijk uitziende afvallige priester met drie kinderen, die je kon inhuren. dit strookt niet met mijn principe, als ik die al heb. natuurlijk is de klant koning, maar wel op aarde. dit gaat zelfs voor mij iets te ver. of je laat je cremeren, het geforceerd tot as doen wederkeren mbv een hoogoven of je laat je sereen begraven op de klassieke katholieke wijze dmv een hoogmis met wierook en wijwater, dat echt gezegend is door een afstammeling van het pauselijke rome. geëxcommuniceerde priesters kunnen het water niet weiden. dit lijkt eerder op blasfemie en lijkt mij geen goede start te beginnen in het vagevuur, maar wie ben ik en om tot as weder te keren heb je geen hoogoven nodig als er al een vagevuur is. ik voel mij schuldig en vele tongen zullen aan mij likken, maar voordat ik ga zou ik toch willen, dat jij ook nog een keer aan mij likt. ik ben niet zeker welk genot of gebod dit is. dit is afhankelijk van de versie ( rooms is zes en luthers zeven)