2008/01/02

spot er maar mee


laatst gaf ik nog eens een klein lesje in voorlichting, en dat allemaal voor volwassen belgen. u weet dat nederlanders geen olijfblad voor de mond nemen als het over seks gaat, dus vroeg ik met een brede grijns op mijn gezicht wie van de aanwezigen veel van seks afwist. u begrijpt het al, de manier van vraagstellen had hen toch enigszins onzeker gemaakt. ik liet mij ontvallen, dat ik dat merkwaardig vond, omdat ik mij stellig meende te herinneren, dat er in nederland destijds de zgn witte belgen onder de toonbank werden verkocht, waar de seks van afdroop. deze boekjes werden dan ook rap in een plastic tas gestoken. aarzelend stak iemand zijn (middel)vinger omhoog. het verbaast mij dan ook niet dat het een man op leeftijd was, die op enige ervaring kon bogen.

ik begon met: weet je wat plompzakken is? hij had wel een vermoeden maar durfde het toch niet uitspreken (de censuur van de meute, weet u) en ik mag in de plomp zakken als dat niet waar is. om hem op zijn gemak te stellen, vroeg ik naar de g-spot (een slimme zet) en de slimme vogel noemde met een ernstig gezicht grafenberg op als de uitvinder ervan, die hij ook nog dateerde ronde de jaren vijftig, een voltreffer. ik zou hem eerder de man willen noemen, die de g-plek voor het eerst heeft beschreven samen met coauthor beverley whipple.

ik herinner mij nog, dat ik nog niet zolang geleden heb gevraagd, wat het mannelijke equivalent van de baarmoeder is, waarbij ik met een scheel oog werd aangekeken toen ik antwoordde: de utriculus prostaticus. nooit van gehoord meneer. toch wel zei ik, en ik kan het bewijzen omdat in dat gebied endometroïd carcinomen voorkomen (een kanker, die alleen in het slijmvlies van de baarmoeder voorkomt). zijn gelaatsuitdrukking was één groot vraagteken en ik lachte maar en zei, dat het o zo gemakkelijk was om iemand iets te laten geloven.

bijvoorbeeld dat bij het stimuleren van de g-plek er een female ejaculation kon plaats vinden, gespoten uit de para-urethrale klieren via de openingen van skene aan de binnenzijde gelegen van de labia minora. dat de hoeveelheid en de kracht overeen kon komen, met dat van de man en dat er zelfs acid phosfatase in zit en psa. dat de g-spot niets anders is dan de basis van de clitoris, analoog aan de penis, en dat je deze dus alleen maar kunt voelen na stimulatie ervan, en dat de para-urethrale klieren gezien moeten worden als de human female prostate. waar of niet waar?

wat dacht u van c-spot, p-spot en u-spot. neen ik spot niet met u.