2006/04/06

interelectra en de redactie van duizendpoot


eigenlijk was het niet de bedoeling om van mijn verhaal een lezersbrief te maken. zoals u terecht opmerkt zijn deze 2 brieven (interelectra of de macht der instituten en interelectra en het misbruik der macht) daar niet geschikt voor en zouden ze eerder bij de ombudsman thuis horen.

ik had eerder de intentie om het misbruik van de macht van interelectra aan de kaak te stellen en het wanbeleid van hun administratie in de hoop, dat u zelf geprikkeld zou worden om een onderzoek daarnaar te starten of een dossier aan te leggen.

het probleem met interelectra is duidelijk: er is geen communicatie mogelijk. zij doen en laten wat ze willen, omdat zij weten, dat wij nergens verhaal kunnen halen behalve via een kostelijke rechtsprocedure.

mijn vrouw is vandaag (24-06-2005) naar interelectra geweest. puinhoop. zij beweren geen overdrachtsformulier van immobeurs te hebben gehad en dat ze dat persé nodig hebben om de boel in orde te maken. wel konden ze zien op de pc bij luminus dat daar een zekere wendy x had gewoond van 1 augustus 2004 tot juni 05!

dan bleek, dat tot september 2004 de rekening op naam van jeroen x (ondergetekende) stond en dat dat door interelectra ongevraagd is veranderd in hiëronymus x. hij kon niet terugvinden waarom! overigens is hieronymus grieks voor jeroen. ook mijn klantnummer is veranderd!

ik herinner mij goed, dat toen ik het pand voor mijn zoon huurde, interelectra zelf ongevraagd mijn domiciliëringsadres heeft veranderd en dat daardoor al mijn rekeningen bij mijn zoon aankwamen. ik heb daar natuurlijk over opgebeld.

de kabel zouden ze nu vandaag nog afsluiten op het oude adres van mijn zoon!! en dit terwijl wij al meer dan een half jaar daarover met interelectra contact hebben gehad met de vraag om die kabel af te sluiten.

de man bij interelectra heeft gebeld naar immobeurs en gevraagd of zij alsnog een kopie konden opsturen van het overdrachtsformulier. indien zij dat niet konden of wilden, dan zat er niets anders voor ons op om de nieuwe rekening van de kabel (83,63 €) te betalen, want anders zou opnieuw bij ons thuis de kabel worden afgesloten! indien wel, dan zouden wij alle teveel betaalde bedragen teruggestort krijgen.

1. dus terwijl interelectra het bewijs in handen heeft, dat er iemand anders heeft gewoond en woont via luminus (schending van privacy overigens) blijven zij volhouden, dat dat zogenaamde overdrachtsformulier absoluut nodig is om “wettelijk in orde te zijn”. heet zoiets niet klantvriendelijkheid?

2. dat de vraag om de kabel af te sluiten na verhuizing niet door interelectra wordt gehonoreerd ondanks herhaalde verzoeken.

3. dat interelectra zelf ongevraagd allerlei gegevens manipuleert zoals domiciliëring en namen. over alle gegevens van luminus beschikt, ook al is dit zogenaamd niet officiëel.

op advies heb ik mijn onwaarschijnlijk verhaal doorgestuurd naar ombudsjan, u weet wel van tv één.