2009/03/01

sela magdalena


de schone vrouw, die haar liefde verkocht aan anderen, maar daarom juist door jezus werd bemind en kwijtgescholden van haar solden. hoe zalig lijkt het te liggen in de armen van een arme vrouw, die van klanten weet. opvallend in de bijbel is dat jezus meer begaan is met hen, die worstelen met zichzelf en de armen van geest, dan met de schijnheiligen en de zelfgenoegzamen, die braaf zitten op de voorste rij in de kerk en omkijken om gezien te worden. natuurlijk is het stout van mij om jou in mijn fantasie te vergelijken met maria magdalena. één troost, ik was niet van plan om te betalen (met dertig zilverlingen), alhoewel het idee de fantasie meer prikkelt dan men gemeen denkt. sela is een rustteken waar muziek inzit, ik bedoel dus, dat ik bij jou de rust zal vinden, die ik zo nodig heb. romantiek nietwaar?