2007/02/07

voor charlie

als ik door mijn oogspiegel naar je kijk, zie ik een wonderschone afspiegeling van alles, wat wij zouden willen zijn. in jou wordt onze droom en verlangen van het verleden belichaamd, neergelegd in jouw karakter en uitstralend in een aura, niet alleen voor degenen, die het kunnen zien, maar zelfs voor hen, die het niet willen zien.

ik denk, dat je een heerlijke en onbezorgde jeugd heb gehad, en dat dat vooral is te danken aan je moeder, die jou uit onze naam liet gedijen. je hebt jezelf onmisbaar gemaakt voor vriend en zelfs mindervriend. je staat hoog genoteerd op de beurs, je aandelen zijn de lucht ingeschoten sedert je bent ingeschreven bij de firma theo en co in leuven.

je bent niet alleen dom blond – en wat is daar mis mee? – maar je straalt iets bijzonders uit, dat verder gaat dan een astralisch lichaam alleen. het wordt gedragen door een open persoonlijkheid, interesse en mildheid, dat normaal alleen voor volwassen is weggelegd. dus maak je niet druk over die wijsneus van je, je zult hem nog nodig hebben.

heerlijk vind ik het, dat je je draai hebt gevonden en dat je er niet omheen draait, ergo je talenten inzet om datgene te bereiken, wat je zelf wilt. ik zou het theocrates willen noemen (zoiets als aristocraat, maar dan iets hoger). en ik weet zeker, dat jouw professie tzt overgaat in een professorie (een soort montesorie voor professortjes).

ik hoop, dat ik dat nog eens mag meemaken, al was het alleen maar om te zien, dat ik het goed gezien heb. het zal niet aan jou liggen, als dat niet het geval mocht zijn, immers men kan nooit weten. maar weet dat ik trots op je ben, dat jij mijn dochter bent, dus houd ik je nu maar vast vast voor alle zekerheid. een kus, een mus, een klein vogeltje.