2007/02/04

voor juul

mijn schoonmoeder is het beste te vergelijken met een dame très chic. van oudsher gekleed door armani en dior stapt zij parmant en charmant con fuore door het emporio milanese en het elysée de paris. ook kenzo en cacharel zijn geen onbekenden voor haar. chic is haar op het lijf geschreven ook chicque mag, maar chique kunt u vergeten.

zij loopt niet, neen, zij schrijdt voorwaarts in elegante pas, daarbij niet in het minst gehinderd door haar kunstheup, die zij een aantal jaren geleden aangemeten kreeg na een artistieke val een femme fatale waardig. zij draagt franse stocking, maar in cannes gaat zij sans canne naar het filmfestival. kortom une femme flamboyante.

heel af en toe bij het zien van haar hoofddeksels schrik ik mij een hoedje, maar dat komt meer vanwege het feit dat ik te weinig op ascot kom en dus in zekere mate achterloop. ook haar andere accessoires zijn vaak impressionant elegant en getuigen van een verfijnde smaak, waar coco chanel nog wat van kan leren.

behalve elegantie beschikt zij over een helder verstand en de gave om goed te schrijven. zij heeft (helaas maar) één goed uitziende dochter, die sprekend op haar lijkt, zowel van uiterlijk als innerlijk, dus ook mode bewust en goed gekleed. waarschijnlijk had u al begrepen, dat ik als schoonzoon de enige erfgenaam ben ;)