2008/08/12

de schatkamer van sint


chatten leek mij het einde, vooral omdat mijn man zich daarmee leek te amuseren. jaloers zei u? ik wilde het toch eens proberen, maar aangezien ik niet goed met de pc overweg kon, riep ik de hulp in van mijn zoon van achttien, die ervaring leek te hebben: af en toe zag ik hem in een razend tempo chatten met een man of tien tegelijk. hij profileerde mij op ondeugende wijze en zocht samen met mij in de chatkamer van sint naar een geschikt slachtoffer. nee, niet zo maar een hele ordinaire zwarte, maar een hoofdpiet met goed gevulde zak. weldra rolden de pepernoten uit zijn hand. voordat ik het wist had ik heel mijn hebben en (huis)houden bij hem tafel liggen. verslaafd zei u? mijn zoon, die toch iets van zijn vader weg heeft, vatte het als volgt samen: wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe en dat is moeilijk kiezen, hè ma!